» Pano
 
 
Ana Sayfa
E-posta
Bu site gençleri ve velileri bilgilendirmek amaçlıdır. Bireysel danışmanlık yapılmamaktadır. Dilek Köseoğlu çalışmalarını projeler esasında sürdürmektedir. İlginize teşekkür ederiz.
İletişim Bilgileri E-mail Ana Sayfa
 
 
 

Modern şirketler, elemanlarını ilginç yöntemlerle eğitiyor. Bunlardan biri çalışanları mutfağa sokarak, takım ruhu kazandırmak.
Kimi geniş hayal gücüyle şirketinin geleceğini planlıyor, kimi kararlardan şüpheleniyor. Kartvizitlerde artık "şüphe yöneticisi", "ateşleme şefi", "harika çocuk direktörü" yazıyor.
Gelişen teknolojiyle birlikte,iş dünyasında görev tanımları da hızla değişiyor. Eskiden önemli bir kademeyi ifade eden "müdür" sıfatı artık tarihe karışırken, yerini "hız yöneticisi, harika çocuk direktörü, hayal uzmanı" gibi titrler alıyor.
Küreselleşme ve hızlı rekabetin geçerli olduğu hız dünyasında kartvizitlerde rastlanmaya başlayan bazı görev ünvanları şöyle:
Hız Yöneticisi: Amacı, müşteri portföyüne hız kazandırmak. Müşterilerin imajını yeniliyor. Az zamanda çok iş başarması, yaratıcı olması ve pazarlamadan teknolojiye her yenilikten haberdar olması gerekiyor.
Şüphe Yöneticisi: Görevi, şüphelenmek. Şüphe yöneticileri, şirkette alınan bazı kararların başarılı olamama ihtimalleri ve oluşabilecek aksaklıkları belirliyor. Analitik zeka gerektiren bir meslek olarak tanımlanıyor.
Hayal Uzmanı: Dijital dünyadan yararlanarak, şirketin geleceğine ilişkin plan yapan bir ekibi yönetiyor. Bu iş için öncelikle hayalperest olmak gerekiyor. Görev, başkalarının hayal bile edemeyeceği konularda fikir geliştirmek ve şirkete katma değer yaratacak proje üretmek.
Düşünce Geliştirme Direktörü: Bilgiye ilk ağızdan ulaşan kişi olması gerekiyor. "oturarak" düşünmek yetmiyor. Tren istasyonu, okul demeden gezerek insanlarla konuşmak zorundalar.
Harika Çocuk Direktörü: yetenekli insan avcıları olarak çalışıyorlar. Şirkete müşteri yerine "beyin" kazandırıyorlar.
Nosyon Yaratıcısı: Markalar onlardan soruluyor. Her alanda markaları enini boyuna inceleyen nosyon yöneticileri için anahtar sözcük ise "yenilik".
Yaratıcılık Şefi: Bu işi yapanların tek görevleri insanları yaratmaya teşvik etmek.
Ateşleme Şefi: En önemli ölçüleri hızlı olmak. Şirketleri pazarlarken, ilginç kuruluş öykülerini anlatıyorlar.
Ürün Yöneticisi: Belli bir ürün veya ürün grubunun üretiminden yada pazarlamasından sorumlu olan personel.
Medya Direktörü: Temsil edilen kuruluşun hizmet verdiği tüm markaların basında yer alacak faaliyetlerini düzenlemek, kuruluş ile basın arasındaki iletişimi sağlamaktan sorumlu.
Müşteri Temsilcisi: Reklam şirketlerinde hizmet verilen şirket ya da markanın tüm faaliyetlerinin düzenlenmesi ve yeni projeler geliştirilmesi konusunda çalışmalar yapan kişi.
Ülke Müdürü: Özellikle yabancı şirketlerde belli bir ülkedeki faaliyetlerden sorumlu kişi.
Chief Executive Officer (CEO): En üst kademedeki yönetici. Türkiye'de yönetim kurulu başkanı veya icra kurulu başkanı olarak da nitelendiriliyor.
Chief Growth Officer: Büyümeden sorumlu başkan
Human Resources, Learning and Development director: İnsan kaynakları, öğrenme ve geliştirme direktörü.
Vice President of Diversity: Çeşitlilikten sorumlu genel müdür yardımcısı.

Copyright 2005 KaDeMe. All rights reseved. Designed by S.T.Design & B2G